Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> wykonanie ITB + strojenie [wawa i okolice], kilka pytań
tsss
post Wed, 01 Jul 2009 - 12:44
Post #1


Frequent User
Dołączył: Mon, 25 August 2008





Witam
wymyśliłem sobie wsadzenie itb do swojego silnika: r4. Ponieważ nie ma do niego w zasadzie gotowych zestawów (jedyny dostępny to koszt 1300 funtów).
chciałem zapytać czy:
1. Gdzieś w wawie lub okolicy jest ktoś kto ogarnia temat wykonania takiego itb i byłby się w stanie tego podjąć?
2. Czy kolektor ssący o zmiennej długości i to jeszcze wykonany z plastiku (taki mam u siebie) uniemożliwia zastosowanie ITB?
3. Czy da się wystroić ITB na ecumasterze? Jeżeli nie to na czym żeby było to możliwie ekonomicznie?
4. Z jakimi kosztami należy się liczyć za samo ITB? A także jego strojenie?

z góry dzięki za info
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 01 Jul 2009 - 12:44
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
SieMA_rs_4x4
post Wed, 01 Jul 2009 - 20:55
Post #2


User
Dołączył: Wed, 26 March 2008
Skąd: Bartoszyce





berkut .... wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Wed, 01 Jul 2009 - 21:47
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





CYTAT(SieMA_rs_4x4 @ Wed, 01 Jul 2009 - 20:55) *
berkut .... wink.gif


nikt inny mi do głowy nie przychodzi, może jeszcze coobcio, ale on zwykle czasu nie ma...
Ewentualnie któraś z dużych firm warszawskich.
Jaki silnik?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Thu, 02 Jul 2009 - 01:34
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





ITB z suzuki GSXR 750 (K3 bodajze) około 500 zł...mozna inne ale akurat te sa skrecone na dlugich szpilkach i mozna je rozebrac i dopasowac sobie szerokosc miedzy nimi wink.gif trzeba wyrzucic drugie przepustnice sterowane przez ECU i zalozyc TPS'a od Twojego silnika wystroic go i tadam...DET chyba nie da rady natomiast megasquirt tak...

przyklady takich home made ITB ITB on ZETEC

ITB on Honda


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dejet
post Thu, 02 Jul 2009 - 02:10
Post #5


Super User
Dołączył: Thu, 08 April 2004
Skąd: PLRZ->CHVD->PLKR





Panie B, od 750 to max do silnika 1.6. Jeśli to silnik o większej pojemności (a konkretniej o większej średnicy kanałów dolotowych w głowicy), to trzeba przepustnice np od Busy.


--------------------
Zegarmistrz Światła Purpurowy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Thu, 02 Jul 2009 - 04:21
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





GSXR 750 '98 '99 inside diameter TB - 46mm
Haya '99 '03 - inside diameter TB - 46mm

jak widac srednice sa takie same...a cena ITB od busy jest wieksza niz tych od gsxra. a skoro nie widac roznicy to po co przeplacac:P

co bym nie był gołosłowny...http://www.msefi.com/viewtopic.php?t=6627

na jakims forum zagranicznym hondy była tabelka z zaleznosciami srednicy przepustnicy do uzyskiwanej mocy z cylindra ale nie pamietam co to za stronka...


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Thu, 02 Jul 2009 - 09:27
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





chyba o tą stronke chodzi ;-)
http://www.team-integra.net/sections/artic...p?ArticleID=484


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dejet
post Thu, 02 Jul 2009 - 10:13
Post #8


Super User
Dołączył: Thu, 08 April 2004
Skąd: PLRZ->CHVD->PLKR





CYTAT(Pan. B @ Thu, 02 Jul 2009 - 04:21) *
GSXR 750 '98 '99 inside diameter TB - 46mm
Haya '99 '03 - inside diameter TB - 46mm

jak widac srednice sa takie same...a cena ITB od busy jest wieksza niz tych od gsxra. a skoro nie widac roznicy to po co przeplacac:P


Jak widać to 750 tylko z konkretnego modelu / rocznika ma większą średnicę, może być trudna do znalezienia.


--------------------
Zegarmistrz Światła Purpurowy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hubanek
post Thu, 02 Jul 2009 - 11:33
Post #9


Super User
Dołączył: Sun, 01 October 2006
Skąd: Wwa / Octane Squad ;)





wiele razy byl poruszony temat .

ponizej fota tbsow z gsxr'a 750 2001 jeszcze z jednym tpsem smile.gif



--------------------
WWW.PROCUSTOM.PL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Thu, 02 Jul 2009 - 11:59
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





gsxr z 2001 ma srednice wew. 42 mm czyli jedynie o 4 mm mniejsza...a tak BTW to przepustnic jest od groma na jebaju itd. jak ktos potrzebuje to znajdzie;) i napewno bedzie latwiej/taniej niz z busy;]

Neo3 dokladnie o ta stronke chodzilo:)


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Thu, 02 Jul 2009 - 12:33
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





To nie jest "jedynie" 4 mm, ale "aż". Policz sobie powierzchnię motylka w jednym i drugim przypadku, pomnóż razy 4 i zobacz, o ile zmieni Ci się powierzchnia sumaryczna.


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
K A L I
post Fri, 03 Jul 2009 - 00:01
Post #12


Frequent User
Dołączył: Thu, 20 March 2008
Skąd: Złotokłos/Piaseczno





Zadzwoń spawałem dla Chojnackiego itb do swifta z tego co pamiętam był zadowolony wink.gif .nr. 509 013 277 Pozdrawiam.


--------------------
Skyline GTR- drift spec

Haltech EMS sprzedaż - instalowanie - strojenie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Fri, 03 Jul 2009 - 11:37
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





no tak Pinin teraz jest spora roznica... nie znalem tego wzoru...ale mysle ze 42 mm jest wystarczajace przynajmniej wedlug tej tabelki, troche nie na temat ale powiedz mi czy ksiazka pod tytulem "Performance Tuning in Theory & Practice Graham Bell" jest cos warta? mam 2 cz jedna traktuje o silnikach 2 suwowych a druga o silnikach cztero suwowych. Chodzi mi o to czy wiedza tam zawarta ma jakiekolwiek pokrycie w realnych modach. z wyksztalcenia jestem elektronikiem ale kawal czasu temu zajawilem sie mechanik i tak juz zostalo, i bylbym wdzieczny gdybys podal mi jakies tytuly warte uwagi z których mozna zaczerpnac wiedzy, "Performance Tuning in Theory & Practice Graham Bell" <- jw. "Corky Bell - Maximum Boost" <- podstawy przeczytane;), Guy Croft - Modifying & Tuning Fiat Lancia Twin-Cam Engines <- to tez z ciekawosci zaczołem czytac...a forum sr studiuje od okolo 3lat biggrin.gif sorka za OT


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Fri, 03 Jul 2009 - 12:32
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





tak z ciekawosci dejet jakie miałes przepustnice/gazniki w swifcie ?


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dejet
post Fri, 03 Jul 2009 - 13:44
Post #15


Super User
Dołączył: Thu, 08 April 2004
Skąd: PLRZ->CHVD->PLKR





W świstaku miałem od GSXR 600, 38mm - ich pole przekroju do milimetra odpowiadało polu przekroju portów w głowicy.


--------------------
Zegarmistrz Światła Purpurowy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
VTEC
post Fri, 03 Jul 2009 - 20:29
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Winowrocław





jak miałem CRX'a to GMS ogarniał sprawe za 2000zł do Hondy, nie wiem jak do innych, ale myślę, że warto zapytać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Sat, 04 Jul 2009 - 02:44
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





W 2.0 16V mialem 48 na wlocie, motylek 45 i wylot z przepustnicy 42mm. Kontrola byla perfekcyjna, nigdy w zadnym aucie nie mialem tak fajnego "gazu" jak tam.

Od tamtego momentu nie moge zrozumiec czemu ludzie stosuja przepustnice ala 70mm.... W 2.0 oznacza to zupelny brak kontroli nad moca silnika, 0-1.


Moze nie jest to zupelnie OT ale srednice przepustnicy i wogole calego kanalu dolotowego trzeba dostosowac do obrotow, srednicy tloka jakie bedziemy uzywac... Tabelki tylko nam podpowiedza co mniejwiecej jest potrzebne :/

Meczy mnie to ze to co chce zrobic np. z moim V8 wymaga przepustnic 8* ~50mm, to tak jakbym zalozyl 14cm przepustnice wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Tue, 07 Jul 2009 - 10:43
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(berkut @ Sat, 04 Jul 2009 - 02:44) *
Meczy mnie to ze to co chce zrobic np. z moim V8 wymaga przepustnic 8* ~50mm, to tak jakbym zalozyl 14cm przepustnice wink.gif


a jaka masz tam srednice zaworów w tym V8 ?


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Tue, 07 Jul 2009 - 19:51
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





Obecnie 33.5mm, w motorze ktory bedzie budowany jako zabawka bedzie 36mm.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Thu, 09 Jul 2009 - 13:32
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



no to juz solidna srednica, choc juz 48 mm starczy do tych zaworów ;-) zanosi sie na baardzo wysokie obroty ;-)


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 18 April 2024 - 03:27